4 dagar kvar

Visum som segar, börja med kassbok, fixa Skype, lämna in kvitton till Jonas, köpa flipflops, leta fram myggnätet, säga hejdå till mina scouter, ”kan inte Jonas ringa nån gång?”, prata med församlingen om informationsuppdraget efteråt, äta lunch, komma igång med bloggen, fundera över malariapiller, skaffa extra kontokort, ringa Jonas, köpa pannlampa, försöka minnas all franska som jag nånsin tryckt in i huvudet, röja ur rummet hemma, ”behöver jag verkligen en till lång kjol?”, undra om vi får med oss allt ner, hälsa på på T8, tömma kameran på bilder, träffa en vän för sista gången på länge och dessutom försöka äta och sova ordentligt…

… och ändå känner jag mig så märkligt lugn. Trots långa fixalistor och mängder av ”jag borde nog hinna”-tankar så är jag inte stressad eller orolig. Knappt ens nervös. Det är en otroligt skön känsla. Vi har nu fått veta att det kommer folk och möter oss på flygplatsen, och att det finns fyra familjer som är redo att låta oss flytta in så småningom. Vad mer behöver vi veta egentligen? Nu har jag kommit så långt att jag verkligen litar och tror på det här, allt går att lösa när vi väl är där. Jag tror rentav att jag kommer känna mig redo att åka när det väl är dags för avfärd, något mycket ovanligt i mitt fall..!

Nu gäller det bara att rent konkret packa väskan och komma iväg, det ska bli så spännande!

Sara Wallin

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 09/10. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till

  1. Ullit skriver:

    Oj, oj, oj Sara! Shit vilken grej alltså! Kom ihåg att ta med hela apoteket också😉. Nu flyr du svininfuluensan😉. För den har väl itne kommit till Afrika va? Höhö.
    Ha det så sjukligt bra! Och maila, maila, maila!

    Puss<3

  2. Ola J Hedin skriver:

    Åååh, jag blir så glad att se att du tänker på kassaboken. Skrivet kvitto heter för övrigt ”un reçu”, kassakvitto ”un ticket”, kvitto på betald hyra är ”une quittence”. :o)

    Ha en fantastisk praktikantperiod och hälsa bröderna och systrarna i Kongo, särskilt pastor Lebel! Berätta för dem om hur vi har det och ta med dig många intryck som du kan dela med oss när du kommer tillbaka!

  3. Malin Pettersson skriver:

    Hej Sara!
    Läste din blogg idag och det är kul att du trots allt verkar så lugn i sinnet. Hoppas bara att allt har gått bra fram till i dag , då ni nu borde vara på plats i Kongo. Jag ska fortsätta att följa dig och det du gör hela vägen tills du är hemma i Sverige igen. Lycka till med allt och sköt om dig! Kramar

Kommentera

