Första jobbdagen på riktigt

Jag sitter nu i lärarrummet och förbereder en ”Oral English”-lektion som jag ska ha om 40min. Det får nog bli lite presentation och försök till att lära mig namnen på eleverna då jag nu ska ha denna klassen i alla fall några veckor. Försöka utvärdera deras kunskaps nivå lite så jag kan få lite hum om dem.

Igår var jag inne i STORA staden för första gången. Wuhan är gigantiskt.
Vi åkte bussen in på morgonen tog dryga timmen och kostade ca 4.50 vilket ju är ganska överkomligt.
Sedan var vi med på en kinesisk gudstjänst, ganska exakt 2 h lång, med mycket sång 3 olika körer deltog. Kyrkan var inte riktigt fullsatt men det var ändå många människor.
Jag hade tänkt gå på en internationell gudstjänst på eftermiddagen också men det blev inte så David blev trött och jag vågade inte stanna kvar och försöka ta bussen hem själv.
Bussen hem tog drygt 2 timmar och kostade 7 kr. Det var en väldigt spännande färd då det verkar som om alla bussförare kör rally och att då stå upp, i en knökad buss, som körs ryckigt när vägen är bitvis riktigt dålig, är inte det lättaste. Men spännande.
Jag fick pratat lite med Ge så nu känns saker och ting lite klarare i alla fall.
Idag har det blivit kallare det blåser nordliga vindar och fönstret här på kontoret är en glipa i då kablarna till nätverket kommer in där.. det drar så sjukt kallt!
Fönstren i allmänhet här är lite dåliga det är ofta ganska stora glipor så det får nog bli till att tejpa runt fönstren till vintern annars är det knappast någon ide att ens försöka hålla lite värme inne/kyla ute.

MVH

Peter Karlbom
Två bilder från Kyrkan två olika körer den lilla kören är elever från Arken och en bild på min tomma lägenhet.

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

