Allt blir bättre till och med nätet

Jo tiden springer iväg.. nu har jag varit här i en vecka ganska exakt. känns som en månad. Saker börjar falla på plats och lägenheten är lika tom som innan, men inte lika ensam! Det är skönt. Jag har satt ihop en liten dålig film som ni kan kolla in om ni vill se lite mer av hur jag har det.

Filmen


Kolla och förundras..
Sedan sista har jag spenderat ett dygn i Wuhan och fått en drös nya vänner.
Jag fick åka med Ge in till wuhan och bo där en natt och visas runt. Så jag känner mig mer och mer hemma för var dag. Träffade även 2 killar som jobbar på en skola som är från Amerikat riktigt trevliga, kanske ska träffa dom igen i helgen.
Har även börjat hålla lite lektioner på riktigt, försöker göra det på ett lekfullt sätt då det inte är varken betyg eller annat som ”tvingar” dem att jobba.

Idag fick jag igång ett program som gör att jag kommer åt FB och andra blockade sidor här från kina vilket känns som en lättnad. Tex denna blogg..

MVH
Peter Karlbom

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 09/10 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Allt blir bättre till och med nätet

  1. Karin Karlsson skriver:

    Hej Peter! Din lägenhet såg fin ut, dock väldigt lite möbler! kommer du få det eller måste du köpa egna? Låter som att du trivs i Kina! Toppen! ser fram emot att få höra mer ifrån dig!

    Ha´de toppen!
    / Karin ( Erikshjälpen)

  2. Linus skriver:

    Riktigt snygg film… får fundera lite på sporterna, det ena såg ju ut som innebandy, men det känns ju inte så kinesiskt…

  3. Peter Karlbom skriver:

    Jo dom är inte helt lätta, sporterna.
    Karin: jag hade fått lite mer möbler när jag kom hem igår. ett bord, skrivbord, lite stolar och en spis men inga grytor..

Kommentera

