Lov, lägenhet och kvällsfika

Ja det har nu varit lov en dryg vecka. Jag har varit hemma hos en av lärarna ute på landet. Det var en väldigt trevlig tid. Vi tog det lugnt, sov länge och såg oss omkring.

www?ShowFile&image=1255073181.jpg

Första dagen var det nationaldag och vi ägnade delar av dagen åt att kolla på alla pampiga marsher och annat som dom hade ordnat i peking. hörde en siffra på 200 000 pers som var inblandade i marshen, tur att det finns många kineser!

Sedan var det ”midhöstdagen” med traditionellt Månkaksätande, fullmåne och små kakor med frukt och nötter i ganska goda. Den dagen ägnade vi åt att hälsa på lite släktingar, så vi lånade pappans MC och jag körde runt med David bak på. Har saknat att få köra något så det var riktigt roligt (tror till och med att det var lagligt).

www?ShowFile&image=1255073909.jpg

Tidigt på måndag morgon bar det av tillbaka till skolan, här har jag denna vecka fått fixat lite i lägenheten, planerat lite lektioner och lärt känna lite folk.

Vi var ute och handlade saker till lägenheten fick allt på bordet för ca 200kr

www?ShowFile&image=1255072740.jpg

Jag har också fått låna en cykel av Mary som också lär ut engelska här på skolan.

Fick igår hjälp att fixa den lite av en av mina vänner här på skolan, min broder, vi förstår inte varandra något vidare rent språkligt. Jag kan inte kinesiska och han dålig engelska men vi har haft roligt ihop! Idag reser han dock härifrån och vad jag förstår det kommer han inte tillbaka. Jag kommer sakna honom.

Igår var jag även en vända in till Wuhan med Ge vi var och simmade, det var härligt att få vara nästan viktlös en stund (jag flyter inte..) jag ska vara ärlig och säga att min kropp kanske inte är van vid att gå och stå så mkt som jag gör här nere. tex 7 trappor utan hiss, men det är bra träning! Sedan åt vi middag ihop och jag fick prata lite svenska med hennes dotter som är i Sverige. Sedan var jag till kyrkan och tog mig upp i tornet, det var inte låst så jag satt där uppe, tog en kvälls fika och tittade ut över stadens alla ljus

Ps. Jag frågade inte om lov, så säg inget till någon…

Image Thumbnail Image Thumbnail

Idag har vi börjat ha lektioner igen.

MVH

Peter Karlbom

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

