Vaknar igen på natten

”Det är mörkt. Väldigt mörkt. Kliar pa benet. Varför har jag vaknat nu? Ah neej, den där dumma tuppen är ocksa vaken, kan han aldrig halla tyst?! Usch sa det kliar, nu börjar det pa andra benet ocksa.. Regnar det ute eller? Nej det verkar inte sa. FY vad det kliar nu. Kanske var det tuppen som väckte mig i alla fall. Men kan det sluta klia sa nan gang! Hatar att behöva vakna mitt i natten, aah nu kommer jag aldrig kunna somna om… Idiotiska myggbett!!”

Igar var jag dum nog att traska runt utan strumpor pa Mansimou – de bitande insekternas favoritplats pa jorden. Verkar som att jag far betala priset för min vardslöshet nu… Innan läggdags tittade jag över ben och fötter för att se hur bra insekterna kommit at mig sa här langt. Inklusive nagra märken efter gamla bett som slutat besvära mig, räknade jag till 94 stycken. Nittiofyra! Undrar just hur länge jag klarar mig fran malaria…

//Sara igen

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 09/10 och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

