Nya vänner

Ja livet går vidare i kina.Förra veckan kom ytterligare två amerikaner till skolan. där underbart att få förstärkning och att få några till på ”hemma plan” som det går att bli vän med. (som kan nog med engelska för att man ska kunna prata med.
De var med på min lektion nu i morse och höll sin första nu på eftermiddagen.
Vi ska föröka starta en bibelstudie grupp ihop och även språk studier i kinesiska om det är möjligt att få till tillfällen då det funkar för alla oss engelskspråkiga.

Jag har även börjat vara med på ”engelska hörnen” i kyrkan på söndagarna. dit kommer många unga människor som vill lära sig bättre engelska. Så det är en härlig sammanslutning med folk som gärna pratar med varandra.

Har även börjat vara med på och hålla i ett sådant på seminariet varje onsdag kväll, vi pratar och diskuterar olika saker för att lära oss bättre engelska. Det kommer nog bli en del film, bib el lä sning och almänt pratande.
Det känns som en bra grupp som jag nog kan bli bra vän med. sist var det 5 tjejer och jag…
Har även haft en underbar människa på besök i mitt hem ett tag. en man från australien som kanske kommer åter till våren. Han är pastor och har jobbat med engelska som andra språk. Så han kan definitivt lära mig och många andra en hel del.
Lägenheten rör sig också framåt. Har beställt gardiner, köpt en massa andra grejer och lägenheten börjar bli ett hem.
Sedan jag kom har jag gjort av med ca 2500 kr så snart ska jag sätta mig ner och skriva ihop min ekonomiska rapport för första 1,5 månaden..

Många tankar kring kina, kultur och allt rör sig i mitt huvud just nu. När jag får någon klarhet i dem kommer jag att publicera något..

MVH Peter

[tags kina, peter karlbom, praktikant, wuhan

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 09/10. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nya vänner

  1. Siri & Gunnar skriver:

    Hej
    Vi sitter här och tittar på Din blogg. Förmodligen har Du redan fått en del vänner och det gläder oss. Här går allt i vanliga Hjulspår. Lucia står för dörren och drar med sig mycket pyssel m.m-
    Våra tankar går ofta till Dig. Du är verkligen inte bortglömd.
    Annica hålsar också. Hon är här och firar Far. Kram. Siri

Kommentera

