Senaste veckorna

De senaste tva veckorna har avvikt fran det vanliga pa flera satt. Forst spenderade jag en vecka i Jeriko pa SIRA-skolan dar (skrev om detta i ett tidigare inlagg). Forra veckan kom min familj pa besok; mina foraldrar, min bror, syster och svager. Det var hur kul som helst att ha dem har! Pa nagot satt upplever jag landet pa nytt igen, genom deras ogon. Det som jag for langesedan redan har vant mig vid (bade pa gott och ont) ar nytt for dem och de hjalper mig pa sa satt att oppna ogonen igen for allt det som ar speciellt for just den har platsen. Men tiden var ganska knappt sa schemat blev lite tajt (vi blev bra pa att ga fort/springa for att hinna med bussar m.m.).🙂

Vi spenderade nagra dagar i Betlehem och Jerusalem, men akte ocksa ner till sodra Israel (Eilat narmare bestamt) for att kunna korsa gransen till Jordanien. For saken ar det att mitt uppe i allt detta var jag tvungen att fornya mitt visum. Men jag ville ocksa visa min familj det fantastiska Petra och Roda Havets ”akvarielika” djurliv. Sa tva flugor i en small. Vi hade tva harliga dagar i Jordanien (utan storre missoden an att vi kunde losa det) och passerade sedan gransen igen for att aka tillbaka. Eftersom vi kom som en familj men (mestdels) blont har pch blaa oskyldiga ogon sa var det hur latt som helst att ta sig igenom. Jag behovde inte ens ljuga (nja, well, nastan inte..).

So here I am again, med en ny (min sista) 3 manaders-stampel i passet och annu nagra dagar aldre (plus nagra kilon tyngre som alla kara palestinska vanner inte ar sena att papeka). Min familj akte hem i lordags och det drojer ett tag tills jag ser dem igen. Men det ar inte lang tid kvar och fortfarande sa mycket att uppleva och se. Det garr fort nu..

Kramar Amanda

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

