Reflexion

Hej!!

När jag fick beskedet att han skulle resa till Sverige för sex månader, först blev jag mycket entusiastisk eftersom jag aldrig hade rest så långt hemifrån så länge, var jag förvånad över den nyheten, men snart började jag fundera på ”vad som är det uppdrag som Gud har för mig? ”.

Även i Sverige har jag svårt att anpassa sig till många saker som mat, tidsskillnaden, kaffe, och i synnerhet vädret!, Men detta och jag är fortfarande väldigt glad för jag har träffat några väldigt speciella människor som hjälpte mig mycket utan att förvänta sig något i gengäld, som fick mig att minnas att jag en gång läste i en kommentar att ”Om du vill leva, skulle du älska dina bröder. Vi vet att vi har övergått från döden till livet för att vi älskar våra bröder. Vem älskar inte kvar i döden. Ju fler män älskar bredden och djupet, desto mer kommer du att utvecklas till livet, desto mer du flyttar och skilja dig från dem, desto mer du förstör och du kommer att övergå från liv till död. ”

Insåg att erkännandet reapuestas mina frågor besvarades i mitt hjärta, som upptäcktes med erfarenheter i Sverige och även med hjälp av medlemmar i BODAKYRKAN. Den första är att fortsätta arbeta på att bygga Guds rike på jorden och öppna för Gud är öppet för människor. Jag har fler tankar men stanna sparade djupt i mitt hjärta, vad jag ska säga tack så mycket för vad som lärs ut, du är en kyrka som arbetar och strävar efter att göra ett bra arbete, du har nu en mycket viktig del av mitt liv och naturligtvis i mitt hjärta.

Gud fylla dig med välsignelser

Veronica Villatoro

Praktiserande 2009-2010

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Sverige 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

