En dag fylld med bön esvar

I förra veckan var Gerard från missionskyrkan och Jonas från equmenia på besök här i Wuhan. Efter att ha tagit hand om dem från morgon till kväll under deras vistelse här var jag rätt slutkörd på söndag kväll (och är fortfarande). När jag satte mig ner för att färdigställa min lektionsplanering så fick jag inte fram någonting. Måndag morgon var än värre och när jag vaknade ville jag bara somna om igen, men jag bestämde mig för att ta mig upp. Att vara trött är ingen bra anledning till att inte ta sig till skolan. Så jag gick upp och förberedde mig för att ta mig dit. När jag kom dit var jag fortfarande helt borta och viste inte riktigt vad jag skulle ta mig till med lektionen. John och jessica hade lovat att ta första lektionen av två med morgon klassen men efter det hade jag en lektion till med dem och en dubbel lektion på eftermiddagen att ta själv. Efter 10 min rast visade det sig dock att de flesta i den klassen jag skulle ha hade dans övning och de övriga försökte slippa undan så jag kämpade inte emot så hårt utan “gav upp”. För eftermiddags lektionen bestämde jag mig att visa en film så jag laddade ner en och förberedde. Efter lunch talade de dock om för mig att alla elever skulle lyssna på ett föredrag på eftermiddagen, så inga lektioner. Så jag tackade gud och hängde lite med Mary innan jag tog mig tillbaka till Wuhan. Just när jag klev in i lägenheten ringde John och frågade om vi skulle mötas upp för middag senare så efter en stund gick jag bort dit och insåg att min telefon var död, vi hade dessutom inte sagt någon tid. Så jag slängde iväg en bön “Gud hjälp till och fixa detta nu” och precis när jag går in i “gallerian” ser jag dem kliva på rulltrappan så jag kunde springa upp till dem (skrämde dem lite) och så fixade det sig. Ska även säga det att det är inte direkt i storlek med allum eller femman (Göteborg) utan detta är ett gigantiskt ställe, 6 våningar och tydligen världens längsta “pedestrian street” (gågata).

Gud stod verkligen upp för mig, när jag var svag så hjälpte han mig.

MVH
Peter Karlbom

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 09/10 och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

