Eftertanke

Tack så mycket för alla i Bodakyrkan att Gud välsigne er.
Bodakyrkan i min hjärta genom alltid.
Eftertanke av min tid i Sverige och särskilt i Borås.
inför resan hit lät jag mig inspireras av citatet ifrån Hebreerbrevet ”tron ger styrka att nå det jag hoppas på”. Jag undrade mycket över vad Gud hade i tankarna när han skulle sända mig hit men nu kan jag se några saker som jag tar med mig efter mötet mer. Att lita på Gud är också att lita på människor. Ni har tagit emot mig,visat uppskattning och uppmuntrat, men jag har också fått uppleva Guds direkta närvaro när det varit svårt. Detta har verkligen varit ett äventyr i tro.
Nu när det bara är några veckor kvar till dess att jag skall resa tillbaka är jag än mer övertygad om vilken min största uppgift är som människa. Jag vill vara ett ljus för de människor som jag har runt omkring mig och ett redskap i byggandet av Guds rike. Jesus Kristus är världens hopp och jag vill att det skall vara mitt livs centrum.
Jag vill till sist gratulera till ett gott arbete, kom ihåg att det inte är människor ni arbetar utan att det är för Gud. Ett bibelord vill jag sända med från Rom.8:28 Vi vet att Gud på allt sätt hjälper dem som älskar honom att nå det goda, dem som han har efter plan.
Guds välsignelse!

Vladimir Antonio Ramos-El Salvador
equmenia praktikant 2009-2010

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Sverige 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

