Så var man här…

Nu är det dags, slutet av april månad närmar sig och planet hem går om en dryg vecka. Dags att säga hej då, städa, packa, ja ni vet allt det där som ska göras när man byter upp från ett ställe för att bege sig någon annanstans. Den ständiga frågan; ‘Hur känns det?’ är lättare att svara på än vad jag trodde att den skulle vara. Det känns bra, helt enkelt.

Varför? Jo, det känns bra för att jag…

… upptäcker hur många goda vänner jag har skaffat mig under tiden här.
… vet att det är mycket lättare att komma tillbaka hit igen.
… känner att jag behöver distans till alltihop för att kunna reflektera över vad detta har betytt för mig.
… verkligen vill hem för att träffa familj och vänner igen.
… inser hur fantastiskt berikande det är att lära känna en ny kultur och ett nytt språk.
… ser fram emot att kunna berätta för andra vad jag sett och lärt mig här nere.
… behöver vila både kropp och själ.

m.m.m.m.

Men kanske framförallt:

Det känns bra just för att jag vet att jag kommer kunna slänga toalettpappret i toan snart!!!!🙂

See u soon!
/Amanda

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 09/10. Bokmärk permalänken.

Kommentera

