Weekly update from Zhong Guo

Whattap, Swedez!

En vecka har gatt sedan sist jag skrev. Mycket har hant, ma jag saga. Personligen har den forsta veckan varit bade uppat och nerat. Pa grund av nya intryck, tidsskillnad och nya arbetsuppgifter har jag slangts mellan hopp och fortvivlan. Men nu, efter en vecka i Kina, efter drygt en vecka, har jag borjat stabilisera mig i detta markliga land.  And I’m enjoying it. Mer och mer.

Max & David

Ett ar sakert: Kineser ater otroligt mycket ris. Det ar inte en falsk fordom. Det ar 100 % sanning. De ater ris varje dag som om det inte fanns nagon morgondag.

Darfor tyckte jag och max att det var skont att ata steak pa en restarurang (ca 30 kr) nar vi var inne i Wuhan i sondags. Var van David tyckte ocksa om det men klagade senare under dagen att han inte hade fatt nagot ris den dagen. (Som tur var fick han ris pa kvallen, F Y I)

Detta leder oss osokt in en oppen fraga till er lasare. Tror ni att jag och Max kommer hata ris efter dessa 8 manader. Eller kommer vi att vara lika galna i ris som kinserna sjalva?

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 10/11. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Weekly update from Zhong Guo

  1. Bernan skriver:

    Jag och min sköna teamkamrat (och ex-hustru) tror att ni kommer hata ris när ni kommer hem!

  2. Linnea skriver:

    Älska ris, lätt! (-:

  3. Fredrik Fällman skriver:

    Ni tröttnar nog på riset… men det finns ju nudlar, xiao longbao, jiaozi, shaobing, doupi och mycket mer…. blir sugen!

  4. Gerard skriver:

    Ris tröttnar man väl aldrig på. Men som Fredrik säger, det finns annat gott som man inte skall missa…

  5. daniel wendefors skriver:

    Erik, hela du är ju galen. Så visst måste i alla fall du bli galen i ris. MINST lika mycket som kineserna. Nu har jag fått bredbandet! Så slipper du vara fattig.

  6. Erik Svanberg skriver:

    3 – 2 till att älska ris. De som svara korrekt får, efter min Kina-vistelse, en signerad idolbild med mig där jag poserar med en säck ris!

    Jag kan dock säga att vi var utan ris på skolan i två dagar eftersom vi var utan el och inte kunde använda ångkokaren. Och efter de dygnen saknade jag ris så sjukt mycket!

    Wendefors: Härligt att höra med bredbandet. Hoppas det funkar väl även inne i smålandsskogarna (med risk för att vara intern på en publik blogg).

  7. Peter Karlbom skriver:

    Jag röstar på någon typ av hatkärlek som iof lutar mer åt kärlek än hat..

Kommentera

