Hemma igen!

                                                                                                                                                                                                                                             14-10-2010

Tiden går fort här i Kina, för exakt en vecka sen, återvände vi tryggt och säkert till Gedian igen efter en riktigt härlig vistelse i Xiamen som Erik redan har skrivit om, och jag tror inte att jag kan tillägga något till den utomordentliga redovisningen.

Men nu har vi i alla fall kommit tillbaka hem igen, vilket känns bra. Borta bra, men hemma bäst! Jag känner mig mer och mer hemma här och det känns konstigt att vi redan har varit här en månad, men det känns bra och kul att kunna kalla detta för hemma!🙂

Jo, jag måste tillägga att jag och Erik bjöd våra Kinesiska vänner, David och James på Svenska pannkakor, vilket faktiskt blev ganska bra, dock var det riktigt svårt att vispa ut allt mjöl med bara två pinnar, och det var lite klurigt att steka dem i en wokpanna, smaken blev inte heller exakt den samma troligen för att vi stekte i olja istället för vanligt matfett. Men måste det var en härlig känsla att äta pannkakor i Kina.  Kul också att äta pannkakor med pinnar😛

Idag har fick Erik och jag hjälp av två tjejer på skolan att gå och klippa oss. Det var väl behövligt då jag var riktigt långhårig, och jag blev riktigt nöjd med resultatet🙂 Jag kommer definitivt gå och klippa mig fler gånger! Hemma kostar det ca 300kr för en klippning vilket resulterar i att jag klipper mig 2-3 gånger på ett år men här kostade det bara 15 Yuan/ 15kr! Nog för att jag har märkt att det är billigt i Kina men jag måste säga att jag blev lite förvånad.

Detta inlägg blev lite längre än jag hade tänkt och inser att jag redan har överskridit gränsen på max 1000 tecken. Men eftersom jag har varit lite dålig på bloggandet tidigare och detta blir mitt första blogginlägg så tycker jag att jag kan få kompensera lite och göra detta extra långt och ”Maxat”😛

Allt gott Hälsningar från Kina / Max

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemma igen!

  1. Mattias Persson skriver:

    för mig får du gärna komma med ett ”maxat” inlägg😉
    Kul o höra hur ni har det och att ni har det bra!

    fortsätt med erat äventyr och hälsa Kina från mig!

    Hade!

Kommentera

