Hög tid för ett nytt blogginlägg.

Hej alla!

Har i några veckors tid tänkt sätta mig ner för att blogga lite, först nu lyckas jag. Varför? Jo, för att jag aldrig kunnat bestämma mig för hur detta blogginlägg skulle se ut. Ska man skriva om nåt roligt man varit med om? Berätta om hur bra man har det och hur mycket man trivs? Eller ska man istället skriva om alla de obehagliga och jobbiga tankar och känslor som titt som tätt ockuperar mitt huvud? Ungefär så som ockupationen här nere kontrollerar och styr människorna som bor här…

Nu har jag bestämt mig för att det får bli många små inlägg från mig, både glada och sorgsna, hoppfulla och nattsvarta. Jag kan inte bara skriva om roliga saker för det är som att blunda för det som händer här nere. Även om ni som läser den här bloggen i första hand vill höra om hur bra vi har det så måste ni också få höra de jobbiga bitarna. Vårt uppdrag som praktikanter är att sprida vidare allt det vi ser och upplever, inte bara det roliga.

Snart börjar jag blogga på riktigt. /kram karin

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 10/11. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hög tid för ett nytt blogginlägg.

  1. Sandra och Lea skriver:

    Längtar sååå mycket efter alla fina inlägg Karin! Ska snart skaffa mig det länge omtalade headsetet så att den än så länge orörda skypeikonen kan få användas! SAKNAR DIG SÅ här hemma i Sverige! Nu börjar det bli kallt, grått och trist här hemma! Ha det kanonbra så hörs vi snart hoppas jag! Kramar❤

  2. Johanna skriver:

    Karin du är så klok, det var bara det jag ville säga just nu:) Vi får höras på skype snart! (Thailand-Betlehem). Massor av kramar!

  3. Erik Svanberg skriver:

    Ser fram emot framtida inlägg!

Kommentera

