Brinnande solar i universum

Det finns mycket i världen som jag älskar, fascineras över och njuter av att se på. Men det finns något som jag älskar mer än allt annat. Fråga mig inte varför för det vet jag inte. Det är något med det som talar till mig och får mig att vilja stanna upp och bara se. Titta. Försvinna. Förundras. Jag ska ge er en ledtråd:

Stjärnhimlen.

Stjärnor. Brinnande solar i universum.

Senast igår låg jag uppe på taket till vårt hus och kollade på stjärnorna. Lät tiden försvinna och tankarna flyga iväg. Såg ett stjärnfall. Skönt att slippa tänka på allt som ligger närmre än ett par solår bort. Njöt av att fångas av något som är så mycket större än jag någonsin kan förstå.  Stillsamt. Häftigt. Underbart.

”Vad fruktar jag?

Jag är en del utav oändligheten.

Jar är en del av alltets stora kraft, en ensam värld inom miljoner världar.”

(Edith Södergran)

/kram karin

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

