Hemma!

Efter tre stenharda larjungamanader var man da hemma i Brazzaville. Att komma hit var riktigt harligt och jag fick energi bara av att vara har. Energi har annars varit en bristvara sista veckan. Har ju haft en vecka ledigt vilket har behovts, kroppen har liksom inte riktigt svarat pa mina kommandon alltid. Har fatt mitt hem och trivs bra! Bor i Bacongo hos en familj med 4 barn varav tre tonaringar fortfarande bor hemma. Aven om jag antingen varit pa aventyr med andra praktikanter, olika missionarer eller sovit sa har jag anda hunnit bekanta mig med familjen lite och borjar forsta hur saker fungerar hos de. Blev introducerad for min forsamling(Bacongo) pa gudstjansten igar och ska ha mote med de ansvariga imorgon. Kandes riktigt bra. Trots 3,5 timmars gudstjanst sa fick jag ett gott intryck av forsamlingen som bade skamtsam och oppen. Gladde mig. Julstamningen har kanske inte riktigt infunnit sig men jag har introducerat en julkalender i familjen och igar at jag kokosnot och tre goda mangos(kanske inte har med jul att gora men det var gott). Mar bra och borjar komma igang igen. Ser fram emot att borja praktiken i forsamlingen. Ser aven fram emot att kunna komma igang mer med bloggande da strom och datatillgangen trots begransad anda ar battre har i brazza an i dolisie. Aja, nu vantar solen och varmen pa mig sa bast jag gar.
/ Gustav

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hemma!

  1. Oscar skriver:

    Härligt att det känns bra med nya familjen. Jag tar för givet att julotta med brassmusik blir nästa grej att introducera nere i Brazza…
    Peace

  2. Sara W skriver:

    Välkommen hem! Vad heter din familj? Förstod på Monica att du bor nära henne och Peter, eller?
    Bikana mbote yaya!

Kommentera

