Igang

Fredagen den 10- (skriver in lite som inte kommit upp innan pga strombrist bla)
Da var praktiken i forsamlingen officiellt igang. Hade ett givande mote i tisdags med pastor, sekreterare och ungdomsansvarig. Fick forsamlingen och vissa aktiviteter presenterade for mig. Vi bestamde att jag skulle borja med fanfaren(brasset) och en kor och sedan kanna efter lite. De var mycket oppna och jag har fatt ett mycket bra intryck av forsamlingen. Valdigt omhandertagande och vanliga och de verkar forsta grejen med en praktikant.Fick en rundvandring i kvarteret av Akim och Grace, 2 skona snubbar. At mat pa ett litet stalle bredvid kyrkan. Uppmarksamhet och forvaning stor nar en mondele(vit) at kongolesisk mat i deras kverter. Brassovning pa kvallen. Mer om det senare. Pa torsdagen var jag pa en teaterforestallning av elever fran den katolska skolan for dova har. Riktigt bra! Skickliga aktorer och spannande tema. ”Var ar din frihet?”. En pjas dar sokande efter frihet och fredgick over hela varlden. Fragor som manskliga rattigheter, korruption och manniskans tendens till konflikt togs upp. Tankvart och kul att se fragorna ur kongoperspektiv. Annars har jag mycket spenderat dagar med att hitta battre. Kan staden lite battre nu och forstar mer hur saker hanger ihop.Snackar ibland med lite folk man traffar pa. Slanger ut lite monokutuba eller kilari for att hoja stamningen lite. Testar lite olika frukter, vagar och marknader for att hitta det smidigaste och basta. Kanner mig mer hemma nu och vet battre hur jag ska gora for att lyckas med det jag star infor.

/ Gustav

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Igang

  1. Sara W skriver:

    Dagens frukttips: MANGOSTAN
    MH! Små vinröda, liknar tjocka äpplen med bulliga blad vid skaftet och med söta vita klyftor inuti. Min favorit på hela året fast jag är osäker på när de har säsong.. Smakmåste!🙂

  2. anna skriver:

    åh gustav, ja e så avundsjuk på dig att du e kvar.. kongoleserna ringer då å då.. å david me.. kul att höra att du mår bra.
    skriver ett mer ingående mail nån da.. kram

Kommentera

