Skorsten eller avlopp? 20 eller 24?

Sist jag skrev forsvann allt med strommen sa far se hur lange det haller nu. Jul och nyar forflot bra. Bade firades tillsammans med ett gang svenskar och var riktigt trevliga. Spelade pa midnattsmassan pa julafton med brasset. Kom dit vid 24(skulle vart dar vid 20 men kom precis lagom), hade lite konsert, tittade pa sondagsskolans ”julspel” och vid 20 over 1 borjade gudstjansten. Jag var en av ung 50 procent som holl sig vakna till kl 4 da gudstjansten var slut. Gick hem och fick uppleva nagot helt nytt for mig. Tystnad i Bacongo. Haftig kansla, var riktigt skont att ga hem mitt i natten. Pa annandagen spelade jag fiol till en kor i Mansimou. Riktigt kul. Nar jag oppnade ladan och spelade idag hade dock e-strangen gatt av sa fick duga med 3 strangar. Har varit lite forkyld och tagit det ratt lugnt hemma sista tiden. Lart broder lite ukelele, tittat pa amerikansk film och atit en massa mat. En dag sag jag nagot som stack upp ur duschavloppet. Da det var runt jul funderade jag forst pa om tomten hade en annan leveransmetod har i Kongo. Kom dock fram till vad det var nar det sprang runt nagra stora kackerlackor pa mitt golv lite senare.  Har traffat praktikanterna som ska till sverige och jobbat lite mer pa volleybollplanen. Borjar trottna lite pa att vara forkyld men gar at ratt hall i alla fall. Gick hit i solen med paraply, kande mig ratt dum men ar det sol sa ar det skont med skydd. Varme ar anda skont. Nu sa tank

 

/ Gustav

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

