Nu ar det kanske dags…

Ibland kan man vara upptagen med allt annat och glomma helt och hallet skriva pa bloggen. Jag tror den har ar min andra inlagg jag skriver, sa jag maste andra pa det.

Jag tankte bara skriva nagot kort om december och borjan pa det nya aret:

Vi har borjat med arbetet efter decemberuppehallet och det har borjat bra med traningarna. Barnen var sugna pa fotboll for dem har inte spelat sedan december, mina kolleger har nere har skrivit om hur jul och nyar firades i och med vi firade det tillsammans sa tror jag inte att jag behover skriva om det. Jag och Martin hade vi en hel manads vila(december) da vi akte till Point-Noire och hade det skoj. Efter den resan i P-N som varade i en vecka sa var det dags att atervanda till Brazza, vi hade planerat ett arbete om att fixa en volleybollsplan som ar inte avands pa ett tag med att rensa ograset som tackte planen. Tre killar(Martrin,Gustavoch David) tog en dag satt igang. vi har inte blivit klart an men det ar inte sa mycket arbete kvar. Malet ar att kunna locka tjejer till Gothia aven om dem inte vill spela fotboll.

Vi har saknat barnen och fotboll men nu ska det koras hart. For nar man tanker sa ar det inte sa manga dagar kvar gemfort med hur manga dagar det var nar man anlande i det har landet.

//genom David

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

