Vem jagar vem?

Nar man talar om jakt sa tanker man sig en man med vapen som letar djur. Den sista tiden har jag dock undrat vem som jagar vem. Ar det mannskan som jagar djuren eller de som jagar oss, eller i alla fall mig! Utomhus blir man jagad av sandflugor och mygg. Har man tur foljer de inte med in aven om det hander. Flugorna ar pa en overallt, aven om man inte ater mango. Mitt rum har blivit lite av ett feststalle for diverse animalier. De halvdecimeter langa kackerlackorna tar sig in lite har och var. De ar snabba ocksa! Hittade en i sangen precis nar jag skulle ga och lagga mig. Forsvann in bland lakanen och orkade inte gora nagot at det. De kanju komma dit nar som helst under natten anda. Skulle ta ett par kalsonger ur min renakladerhog och upptackte att minimyrorna byggt bo. Visst har man hort talas om myror i brallan men myrbo i kalsongerna?! Odlorna kryper omkring pa vaggarna och overvakar, spindlarna gommer sig i hornen och jag undrar fortfarande vad det ar for larver som bor i den lilla polen av avloppsvatten som finns bredvid toan. I natt var ett far inte sa nojt med att vara fangen i vart garage 10m fran min sang(antagligen nagons mat). Var rorelse och brakningar. Tur att jag hade vant mig vid ovasen efter natten da jag efter nagra forsok gett upp att jaga ivag en mus som hade nagot fuffens for sig. Djuren trivs och frodas. Skont att jag gor det ocksa!

/ Gustav

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem jagar vem?

  1. Sara W skriver:

    Jag älskar uttrycket ”lever och frodas”!
    Och TJENA vad jag skrattade åt myrkalsongerna!
    Ses snart🙂

  2. Oscar skriver:

    Det är såna här inlägg som piggar upp en grå onsdag i betongen!

Kommentera

