Jag undrar…

För det första vill jag be om ursäkt, eller kanske säga varsågod, för att jag rent av spottar ur mig inlägg. Under perioder har jag varit väldigt inaktiv på denna blogg så om jag har ett flow nu ska jag försöka att inte bryta det. Det kanske till och med kan vara motivation för de andra skribenterna här på bloggen, att motverka att tar över den genom att också de börjar skriva mer.

Jag sitter nu i ett kallt kontor. Har precis haft en 45-minuterslektion med en klass jag och Max kallar för ”Mixed class”. De är riktigt härliga faktiskt. Snart ska jag gå iväg och äta innan det är dags för English corner, vilket jag har ansvar för idag. Jag ska låta dem presentera sig själva, som om de inte kände varandra, och låta dem presentera varandra. Sedan ska jag försöka styra in dem på lite diskussion om first impressions. Hur många gånger har man inte haft ett första intryck av någon som har varit helt fel. Helt åt skogen fel. I alla fall jag har haft det. Till och med några av mina bästa vänner satte jag i halvt negativa mallar första gången jag träffade dem. Kanske är det Guds verk att just de är mina bästa vänner nu.

Det var egentligen inte det jag ville skriva om idag. Jag vill egentligen helt enkelt fråga våra läsare: Vad skulle ni vilja läsa mer om här på bloggen? Vad tycker ni är intressant? Och har ni några specifika ämnen ni vill att jag/vi skriver om? Till exempel kan det vara någon fråga om Kina ni vill ha ett halvkinesiskt perspektiv på.

Please! Let us know!

Erik Svanberg, Kina.

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 10/11. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag undrar…

  1. Kan ni inte berätta mer om er engelskaundervisning på skolan? Vad har varit svårast, roligast etc? Det skulle vara kul att veta mer om! Ha det gött!

  2. Erik Svanberg skriver:

    Okej! Men jag måste nog vänta med att blogga igen innan ni har bloggat något/några inlägg. Kom igen!

  3. Johanna & Louise skriver:

    Haha det är bra att du tjatar på oss men vi är väl inte alldeles sämst även om det var ett tag sen? Snart är vi på gång igen! Kul att läsa dina inlägg föresten, fortsätt när Kina har flow!🙂 Ha det fint!

  4. daniel wendefors skriver:

    Hejsan Erik!
    Jag blir glad varje gång jag får läsa om vad ni hittar på. Gärna lite galenskaper, det är ju så jag känner dig. Rätt ordentlig av sig men med så härliga upptåg. Finns det någon mejl som jag kan nå dig på har en liten fråga till dig.

  5. J .T. skriver:

    Undrar vad vi vill läsa…
    Ja, t.ex. hur stämmer dina first impressions med det Kina/kineserna/Wuhan/GeDien som du nu känner?
    Gärna bilder med kommentarer, intryck, händelser, möten med människor….
    läser jag gärna

  6. Sara W skriver:

    Hur märker man av de nordafrikanska upproren, hur skildras de i Kina? I en artikel jag lästa nämndes det att man i samband med allt det här som händer i Kina hade motverkat liknande demonstrationer eller något i den stilen. Jag funderar liksom över om censuren slår in där, och i sånt fall hur… Det vore spännande att läsa om, också!
    KRAM till er båda!

Kommentera

