Beijing

Hej allesammans!
det var ett tag sen jag bloggade, men nu kommer iallafall ett inlägg.

Igår tog jag nattåget till Beijing för att möta pappa på flygplatsen.
tågresan gick bra, och att ta sig från tågstationen till flygplatsen gick också smidigt,
trots lite osäkerheter på vart man skulle.

just nu sitter jag på hotellrummet medans pappa tar en lite tupplur, som vanligt brukar det vara lite svårt att sova på flygplanen,
och lite jetlaggad blir man ju också.

planen är nog att ta lite sen lunch se sig om på stan lite, t.ex forbidden city, tiananmen square m.m ikväll kanske det blir en opera.
och imorgon tror jag att vi ska försöka ta oss ut till muren.
Vi ska träffa en bekant här i Beijing som har sagt att hon kan agera som guide/tolk, vilket känns bra.
även om man man klarar sig rätt bra på den lilla kinesiskan man kan och skyltar som oftast är tvåspråkiga.
så brukar det vara bra att ha en kines med sig. Speciellt då många vill ta extra betalt från utlänningar.

även om jag inte har hunnit se så mycket av staden än, så har jag fått en bra känsla av Beijing, Tunnelbanesystemet är bra och billigt.
engelska är gångbart och vädret (iallafall nu) är soligt och fint.

Jag planerar att snarast lägga upp några blogginlägg om allt som vi har varit med om under ”vinter lovet” resor till Hongkong, Guangxi, veckan hos David under spring festival m.m

// Max

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

