att säga hejdå

Hej!

det har varit lite dålig uppdatering från Thailands sida men denna gång kan jag faktiskt ursäkta oss med att vi har fullt upp med planering av engelskaläger (mer om det senare) samtidigt som vi försöker njuta av tiden som är kvar. Vi är nämligen precis i sluttampen av vårt arbete på hostlet eftersom eleverna får sommarlov på fredag. Det känns verkligen jättetråkigt och man skulle önska mer tid med alla underbara som man kommer att sakna så himla mycket! 

På ett sätt är det nog ändå bra att vi får som två avsked för att underlätta hemresan till Sverige om 2 månader. Det blir liksom ett ”hejdå vardag” nu och ett ”farväl Thailand” i maj, eller ja ”på återseende Thailand” passar bättre. För JA, jag kommer att komma tillbaka, frågan är när men jag hoppas att det blir inom en inte allt för lång framtid. Thailand kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta och just nu har jag inte ord för att beskriva allting och hur det påverkat mig. Det behövs mer distans till mina upplevelser och tid för eftertanke, mycket av det kommer nog att komma till en i Sverige och där är jag inte riktigt än, varken fysiskt eller mentalt… Men det jag kan säga är att jag är så tacksam för att jag har fått den här möjligheten, att vara praktikant!

Mitt i alla avsked så ville Louise och jag ge en present till alla på hostlet så idag har vi kämpat för att få färdigt vårt collage. Det var kul att pyssla lite och vi har verkligen ansträngt oss för att välja ut rätt foton och få med alla 60 elever på minst en bild. Det blev jättefint och alla blev så glada när vi gav det så det kändes bra!

/ Johanna

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Thailand 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

