Guds kärlek.

”Ja, om än bergen viker bort och höjderna vacklar, så skall min nåd inte vika från dig och mitt fridsförbund vackla, säger Herren, din förbarmare.” Jesaja 54:10

Nåd och kärlek till Gud som ger mig möjlighet att lära mig så mycket i Sverige. Det ger mig verkligen en av de viktigaste erfarenheterna i mitt liv. De månader som jag har bott i Sverige och varit i Hallundakyrkan, har ja fått lära känna Guds kärlek.

 Direkt som jag kom till kyrkan, kände jag denna kärlek över mig, genom människorna i kyrkan. Ett varmt välkomnande, gästfrihet med ett leende; alla måltider som man inte har behövt bjuda på; varma och härliga familjer. Alla dessa saker är alla Guds nåd mot mig och mina vänner.

 Vad har jag då lärt mig genom att få känna Guds kärlek genom folket i denna kyrka? Det jag har lärt mig kommer inte från ord eller tal, utan genom det sätt som folket här visar mig kärlek.

 Jag har redan sett att de alla har samma GUD som jag. GUD är fylld av kärlek, barmhärtighet och rättvisa. Alla här älskar GUD. Guds kärlek gäller oss alla oavsett om vi är en annan ras, hudfärg eller annan kulturell bakgrund. Inte heller GUD jämför oss, eftersom vi alla är hans barn.

 Jag har sett hur pastor Carin och pastor Sam, tar sin tid att öppna kyrkans dörrar. För möjligheten att samtala med sjuka eller genom bön och genom att läsa Guds ord.

 Varje vecka, tisdag till söndag, öppnas kyrkans dörrar för att välkomna bröder och systrar; en möjlighet att få välsignelse genom uppmuntrande ord från pastorn.

 Kyrkan kan också visa sin kärlek till människor genom att ”ge”. Varje onsdag kan kyrkan ge mat och bröd som man fått från andra organisationer för att dela ut till människor som går förbi kyrkan och även människor i kyrkan.

 Och varje torsdag, har de en verksamhet kallat ”Coffee Time” eller ”Café Ljuspunkten” för äldre. En möjlighet till samtal, sång och möjlighet att uppmuntra varandra. Jag lär mig av dessa erfarenheter , speciellt genom Mr Olof. Detta är kyrkans möjlighet att visa vikten av att visa kärlek till de äldre.

 Den här kyrkan är en kyrka till välsignelse. Den har inga begränsningar vad gäller ras, etnisk språkgrupp, kultur eller hudfärg. Jag tror att Gud vill säga mig, ”jag har samma Fader Gud som bröderna här”.

 Jag tackar Gud för att han fyller mig med kärlek. Tack alla bröder och vänner för att ni välkomnat mig så varmt.

Må Gud alltid välsigna er alla.

 med kärlek / Kitti Kathu

Det här inlägget postades i Sweden 2011. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s