Hos familjen

Ofta har man mycket att gora. Da blir det mindre tid till familjen. Trivs dock valdigt bra hos min familj sa forsoker ta de chanser jag far till att umgas. Har bra kontakt med bade foraldrar, syskon och deras hemhjalp som lar mig kilari(han kan inte franska men vi pratar mer och mer anda). Barnen ar tonaringar och valdigt skona. Vi har valdigt roligt. Det kanns att man ar hemma nar man gar in genom dorren. De ger en energi och uppmuntran. Haromdagen ner jag var ledig passade jag pa att kora lekeftermiddag sa det blev freesbee och insektsrackettennis. Igar (4 dagar sent pga strombrist) var det svenskinspirerad filmkvall, franskdubbad amerikansk film till popcorn, juice och svenskt godis. Forutom att man far en till familj sa lar man sig mycket om kongo och livet har genom att bo hos de. De gor aven Kongos godaste sakasaka,foufou och haricots. Jag blir mycket val omhandertagen och kanner mig verkligen glad att jag har hamnat hos de.

/ Gustav Loumouamou

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

Kommentera

