Trött men lycklig, typ.

Sitter uppkrupen i soffan med en kopp rykande hett svenskt (!) kaffe som Karin så sött kokade åt mig. Jag kom precis hem, lyckades dubbeljobba idag, först på skolan fram till halv två, sedan på Sabeel till sju.

Jag älskar bussturerna mellan Betlehem och Jerusalem och sedan från Damaskusporten till Shu’fat (där Sabeel kontor ligger). Jag älskar att åka buss. Jag älskar att kasta mig på en buss i farten. Jag älskar de små skruttiga bussarna. Jag älskar att känna vinden i håret för att alla fönster är öppna. Jag älskar utsikten från bussen, när den åker igenom de myllrande kvarteren i östra Jerusalem. Jag älskar lukterna.

Jag tror bestämt att jag tänker som allra klarast på de bussturerna.

Jag brukar ha en plan för mina blogginlägg, jag brukar veta ungefär hur jag ska sluta. Nu har jag ingen koll. Jag är lite för trött för att ha en plan. Hursomhelst, jag mår bra. Jag gillar bussar. Nu ska jag sova.

/Linnea

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 10/11. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Trött men lycklig, typ.

  1. Erik Svanberg skriver:

    reaktion: kok-kaffe?

Kommentera

