Rapport från våra dagar i Kimpese

Nu är man i Brazzaville sedan i lördags efter en vecka i Kimpese och tre dagar i Kinshasa.
Kimpese: det gick jättebra med arbetet där, vi skulle göra samma jobb som vi gör här men sedan skulle vi fokusera på att lära eller hjälpa dem ledarna som finns på plats med hur man kan hålla i en träning. Man kunde se hur glada dem var för att vi försökte hjälpa dem. Fotboll är ett språk som man kommunicera på lätt. Andra språk måste man kunna eller lära sig och det är inte lätt men fotboll det gäller att finnas på plan och ha kul. Barnen blev mer peppad och dem såg ut att ha skoj. Det kommer gå fort för dem att utvecklas med projektet i och med dem har en stor bror som exempel, skulle det vara något som kör ihop sig då hör dem av sig till store bror. Något som inte fanns i Brazzaville när det startades.
Barnen där är finna, dem lyssnar när en säger till dem. Hur glad kan du inte vara när du säger något till ett barn och du får : ” oui coach” som svar. Man blir varm i hjärtat och känner att man kan hålla på med det här tills man blir gammal. Jag hade aldrig trott att det skulle vara så här bra, jag tror jag har hittat ett nytt hem för mig. Heja Afrika!
Som sagt så var den vecka där hur underbar som helst. Det var inte sista gången för mig att åka dit.

Samling innan träning

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

//fotbollspraktikanter genom David

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rapport från våra dagar i Kimpese

  1. Sara W skriver:

    C’est beau! Vad härligt det låter! Jag hoppas jag får se det live en dag jag med🙂

Kommentera

