Det gàr fort och det gàr làngsamt i vàrat kära Kongo!

Den fanns en inprentad bild av Kongo hos mig innan jag àkte hit att tiden skulle gà làngsamt och det skulle vara mycket väntan men vad man kan ha fel bilder ibland. Dessa mànader sju mànader som man nu har spenderat har bara försvunnit det har verkligen gàtt ruskigt fort här. För mig är det fortfarande den 10 september 2010 hemma i svea rike och att det har varit en liten lätt vinter där hemma har mest gàtt mig förbi. Här njuter jag av värme och att, gà och köpa färska frukter och lira mycket mycket fotboll.  Riktigt najs!

 Det gàr fort i Kongo:

Trafiken

Dagarna 

För kongoleserna att äta maniok

Att börja svettas

Mundele ropen

Att hitta en taxi  

Det gàr lànsamt i Kongo:

Att tillaga ett màl pasta pà restaurang (2 timmar)

För martin att äta maniok

Att vänta pà strömmen

Att ta beslut

Att sitta pà fem timmars gudstjänst

Att komma ut pà internet

Att àka med buss pà vägarna till Mfilou

/Martin

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kongo-Brazzaville 10/11. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det gàr fort och det gàr làngsamt i vàrat kära Kongo!

  1. Sara W skriver:

    Klockren lista yaya! Jag gillar anmärkningen om skillnaden mellan kongoles och Martin när det ska ätas manioc..!🙂

Kommentera

