No need to say goodbye.

Jag har inte tid att bli sjuk. Men det brydde sig inte kroppen min om… En vecka kvar och jag ligger hemma i feber. Usch. Hursomhelst. Imorgon ska jag vara frisk. Det har jag bestämt. Khallas. Så är det bara.

Jag lyssnar på ”The Call” med Regina Spektor (bra ”påväg hem”-låt) och förbereder mig mentalt på kulturkrockar och kulturchockar. Om en vecka kommer jag sitta i min mammas kök och lyssna på P1 med en kopp te. Det är svårt att förstå. Snart lämnar jag älskade Palestina för att åka hem till älskade Sverige. Märkligt.

Jag längtar. Men jag är nog allt lite nervös också. Men det är nog så det ska vara, trots allt.


Hittade ingen ”passande bild” (vad nu det skulle vara…) så det fick bli en bild på mig och mitt skrivbord på Sabeel.

Fred osv.
/ Linnea

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Palestina och Israel 10/11. Bokmärk permalänken.

En kommentar till No need to say goodbye.

  1. Sara W skriver:

    Lycklig resa kära Linnea, det är gott att se att du skriver älskade Palestina OCH älskade Sverige, det är så det ska vara❤ Allt gott och jag kan bara inte vänta tills jag får krama om dig och öppna mina öron för dig!

Kommentera

