En vecka sedan

Hej alla!

Nu är det en vecka sedan jag kom tillbaka till Sverige. Att lämna Kina kändes konstigt på många sätt och vis. Det kändes onaturligt att lämna en plats som man har förknippat med sig själv så länge. Inte så konstigt, såklart. Och att ta det där flyget över den stora sibiriska kontinenten (kan man kalla det så?) var helt som att byta världar. I åtta månader har Sverige varit en plats som bara funnits i mitt huvud. För mig fanns det egentligen få bevis på att Sverige faktiskt fortfarande existerar. Men när jag och Max landade på Arlanda (och möttes av alla de där glada ansiktena på kända svenska profiler i ankomsthallarna, ni vet) fattade jag. Sverige finns fortfarande.

En av de starkaste intrycken jag får när jag hade landar i Stockholm är luften. Vilken friskhet. Vilken renhet. Aah. Jag tar upprepade djupa andetag. Det är inget som retar lungorna. Friskhet.

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Kina 10/11. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En vecka sedan

  1. Sara W skriver:

    Ja men VÄLKOMMEN tillbaka!

Kommentera

