Det gar ända ganska fort att vänja sig vid en ny vardag…

Da har det gatt drygt en manad sen planet lyfte fran Landvetter och planet landade i Afrika och Kongo pa Maya Maya, flygplatsen i Brazzaville. Vilken skillnad! Allt var nytt: värmen, lukterna, tempot, kulturen, maten, trafiken, spraket. Listan kan göras lang!

 Det var och är fortfarande manga intryck hela tiden, men den första wowupplevelsen har faktiskt lagt sig. Sa här en manad in pa detta äventyr känns det som om jag har kommit in i vardagen här nere i Kongo. Jag har flyttat in hos familjen Loumouamou som jag trivs bra hos och deras hus känns som hemma här i Kongo.

 Vi har träffat barnen och alla ledare pa CF Gothia och vilken mottagande vi fick. Det var en häftig upplevelse att komma ut till fotbollsskolan första gangen och bemötas av en sadan gläjde och värme! Den känslan kommer jag bära med mig länge. Nu i oktober är det ett uppehall i fotbollsskolan sa jag ser verkligen fram emot den dagen i början av november da vi ska köra igang träningarna och jag far träffa alla barn och ledare igen! // Frida

Om equmenia

equmenia är en gemensam organisation för riksförbunden MKU, SBUF och SMU. equmenia är till för riksförbundens lokala föreningar, som bedriver verksamhet för barn och ungdomar i hela Sverige. equmenias första och största mål är att sprida evangeliet om Jesus Kristus bland barn och unga genom ord och handling.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

